Munkaközösségek
Munkaközösségek
Iskolánkban az alábbi munkaközösségek működnek:
- A humán munkaközösség vezetője: Muladi-Balázs Gyöngyvér
- A turizmus-vendéglátás-reál munkaközösség vezetője: Bognárné Babicz Valéria
- A nyelvi munkaközösség vezetője: Sipos Emese
- Az osztályfőnöki munkaközösség vezetője: Lovas Tímea
- A kereskedelem – természettudomány munkaközösség vezetője: Ozsgyáni-Antal Enikő
OSZTÁLYFŐNÖKI MUNKAKÖZÖSSÉG
Az iskola legnagyobb számú munkaközössége, szinte az összes iskolánkban dolgozó oktató tagja. A munkaközösség feladta az osztályfőnökök munkájának összefogása, szervezése, irányítása. A tanév során az osztályfőnöki tanmentek és órák – évfolyamokhoz igazodva – érintik az osztályközösségek aktuális témáit, feladatait, emellett az osztályfőnökök hangsúlyt fektetnek a személyiségfejlesztésre, tanulási módszerek elsajátítására, életvezetési ismeretekre, pályaorientációra. Szívesen hívunk meg külső előadókat, akik drogprevenciós, közösségi média veszélyeire irányuló előadások tartanak. Fontosnak tartjuk a közösség építését szakmai és tanulmányi kirándulások szervezésével, osztálytermek kialakításával, iskolai rendezvényeken való részvétellel. Osztályfőnökeink törekszenek a szülővel való jó kapcsolat kialakításában, hiszen az eredményes oktatás-nevelés a szülői együttműködéssel valósulhat meg. A tanév során félévenként tartunk szülői értekezleteket, illetve fogadóórát, ahol a szülők a szaktanárokkal találkozhatnak és tájékoztatást kapnak a gyermekük előmeneteléről. Az adott osztályokban oktatók közötti folyamatos kommunikáció elősegíti és jól működővé, eredményes teszi munkavégzést.
Munkaközösség vezető: Lovas Tímea
Osztályfőnökök 2022/23-as tanév
Osztály | Szak | Osztályfőnök |
9.B | Kereskedelem és webáruház technikus, Logisztikai technikus | Berényi Csaba |
9.C | Vendégtéri, Szakács, Cukrász szaktechnikus | Sipos Emese |
9.I | Turisztikai technikus | Hegedűs-Gál Katalin |
9.D | Kereskedelmi értékesítő | Horváth Klára |
9.E | Pincér-vendégtéri szakember | Pál-Vincze Tamara |
9.F | Szakács | Lovas Tímea |
9.G | Cukrász | Nagy Brigitta |
10.B | Kereskedelem és webáruház technikus | Füléné Pál Andrea |
10.C | Vendégtéri, Szakács, Cukrász szaktechnikus | Czinegéné Sárik Ágnes |
10.I | Turisztikai technikus | Bezzegné Bakos Krisztina |
10.D | Kereskedelmi értékesítő | Nagy-Gombainé Kerekes Mária |
10.E | Pincér-, vendégtéri szakember, Szakács | Adamik József |
10.G | Cukrász | Kött Gabriella |
10.B | Kereskedelem és webáruház technikus | Kovács Piroska |
11.C | Vendégtéri, Szakács, Cukrász szaktechnikus | Királyné Heimann Zsófia |
11.I | Turisztikai technikus | Tóth Róbert |
11.D | Kereskedelmi értékesítő | Gáspárné Boda Szilvia |
11.E | Pincér-, vendégtéri szakember | Szőke Zita |
11.F | Szakács | Nagy Andrea |
11.G | Cukrász | Nagyné Erős Irén |
12.B | Kereskedelem és Vendéglátó szakgimnázium | Papp Éva |
12.I | Turisztika szakgimnázium | Muladi-Balázs Gyöngyvér |
KK.12. | Érettségi felkészítő | Boda Katalin |
KK.13. | Érettségi felkészítő | Honfiné Csizmadia Valéria |
5/13.B. | Érettségi utáni szakképzés | Banai Imola |
„A vendéglátásban nemcsak az fontos, hogy jókat egyenek nálam - ez alapfeltétel-, hanem az is, hogy otthon érezzék magukat, sok mosolyt, törődést, odafigyelést és megbecsülést kapjanak. Nem fogadhatja a vendéget rosszkedvű tulajdonos, morcos pincér, haragos szakács és nekikeseredett séf. A mi szakmánkban a közvetlenség, a jókedv, némi vagányság és az udvariasság fél siker”
Gianni Annoni – olasz származású szakács, étterem tulajdonos
Turizmus-vendéglátás-reál munkaközösség bemutatkozása
Munkaközösségünk több évtizede kiemelt feladatokat lát el a Turizmus-vendéglátás ágazathoz tartozó szakmák képzésében. Oktatóink hatalmas tudással, szakmai tapasztalattal rendelkeznek, így sikeresen tudják fejleszteni tanulóink szakmai kompetenciáját. Fontosnak tartjuk a piaci igényeknek való megfelelést, ezért valamennyi kollégánk törekszik arra, hogy továbbképzéseken, szakmai kiállításokon, gasztronómiai eseményeken vegyen részt és megismerje az aktuális trendek jellemzőit.
Diákjainkat évről-évre készítjük fel országos, regionális szakmai elméleti és gyakorlati versenyekre. Az elért eredmények igazolják oktatóink és tanulóink elhivatottságát. Tanulóinkkal, rendszeresen képviseljük iskolánkat különböző gasztronómiai rendezvényeken, valamint biztosítjuk egyéb városi programok catering szolgáltatását. A gyakorlati képzés innovatív tárgyi környezetben zajlik. A gyerekek modern tankonyhában, cukrászműhelyben, tanétteremben, gyakorolhatják a szakmák fortélyait.
Napjainkban a vendéglátásban is teret hódít a digitalizáció. Diákjaink heti rendszerességgel látogatják az informatikai szaktantermeket, valamint évi rendszerességgel a CSZC - Digitális Közösségi Alkotóműhelyét. Feladataink közé tartozik az országosan meghirdetett Digitális témahét megszervezése. Matematikát oktató kollégáink korrepetálásokkal, egyéni fejlesztésekkel érik el, hogy a tanulók minél eredményesebbek legyenek a gazdasági számítások elsajátítása, a szakmai és a technikusi vizsga, valamint az érettségi megszerzése során. Céljuk a diákok önálló, rendszerezett, logikus gondolkodásának kialakítása, problémamegoldó képességük fejlesztése.
Szakmai programjainkat folyamatosan felülvizsgáljuk, modern, változatos, egyénhez igazodó szakmai módszertani palettával rendelkezünk. Kiváló kapcsolatokat építettünk ki régiónk sikeresen működő turisztikai, vendéglátóipari vállalkozásaival. Duális képzésben, a vállalkozásokkal közösen törekszünk tanulóink szakmai életcéljának megerősítésére, elhelyezkedési esélyeik növelésére. Célunk olyan nemzedék kinevelése, akik elhivatottsággal, alázattal, megfelelő szakmai tudással állják meg helyüket a munkaerőpiacon.
Munkaközösségünk tagjai:
Adamik József
- élelmiszeripari üzemmérnök – hús-tej technológiai szakirány
- vendéglátóipari üzemgazdász
- közgazdász tanár – vendéglátóipari szakirány
- osztályfőnök
Bankóné Repák Judit
- okleveles közgazdásztanár - turizmus-vendéglátás - egyetem
Bognárné Babicz Valéria
- vendéglátó szakmenedzser
- pincér szakmai végzettség
- üzleti szakoktató – vendéglátó szakirány - főiskola
- gyakorlati oktatásért felelős koordinátor
- minőségirányítási csoport tagja
Dudás István
- felszolgáló szakoktató
Magyarné Varga Judit
- üzleti szakoktató – vendéglátás szakirány – főiskola
- cukrász mester
- élelmiszer és vegyiáru eladó
Nagy Andrea
- üzleti szakoktató – vendéglátás szakirány - főiskola
- osztályfőnök
Nagy Brigitta
- üzleti szakoktató – vendéglátás szakirány – főiskola
- cukrász mester
Nagyné Erős Irén
- élelmiszer minőségbiztosító agrármérnök - egyetem
- mérnöktanár - egyetem
- szakmai igazgatóhelyettes
- minőségirányítási csoport tagja
- osztályfőnök
Sipos Emese
- angol nyelv szakos tanár
- okleveles közgazdásztanár – turizmus-vendéglátás – egyetem
- idegen nyelvi munkaközösség vezető
- fegyelmi bizottság elnök
- érettségi jegyző
- osztályfőnök
Szőke Zita
- okleveles közgazdásztanár – vendéglátás-idegenforgalom – egyetem
- vendéglátó szakoktató – főiskola
- iskolai konfliktusok és megoldási lehetőségei – szakvizsga
- osztályfőnök
Wilhelm György
- mesterszakács szakoktató
- a Szabadtűzi Lovagrend Lovagja
Berényi Csaba
- mérnöktanár, informatika szak – egyetem
- digitális térségfejlesztés szakembere - egyetem
- mérnök informatikus – főiskola
- minőségirányítási csoport tagja
- osztályfőnök
- innovációs és technológiai tanácsadó
- digitális üzletfejlesztési tanácsadó
Budainé Solymos Andrea
- okleveles matematika szakos tanár – egyetem
- pedagógiai értékelés és mérés okleveles tanár – szakvizsga
- közoktatás vezető – szakvizsga
- általános igazgatóhelyettes
- minőségirányítási csoport vezetője
Földi-Kovács Anikó
- okleveles matematika szakos tanár - egyetem
Gyenes Anna
- okleveles matematika szakos tanár – egyetem
- okleveles informatika szakos tanár – egyetem
- okleveles matematika - ének-zene szakos tanár – főiskola
Honfiné Csizmadia Valéria
- matematika-pedagógia szakos tanár - főiskola
- pedagógiai szakos bölcsész és tanár – iskolavezetés és fejlesztés szakspecializáció
- család- és gyermekvédelem pedagógiája – szakvizsga
- népi játék és kismesterség-csipkeverő, csipkekészítő szakoktató
- cigány népismeret és pedagógia – szakvizsga
- mesterpedagógus
- osztályfőnök
Kalló Huszár Erzsébet
- informatika szakos tanár
„A jó bornak nem kell cégér, tartja a magyar közmondás, amely azonban, hasonlóan más régi mondásunkhoz, sajnos nem állta ki az idő próbáját. Mert bizony a jó bornak is kell a cégér, azaz a jó terméket is kell reklámozni, mert a vásárlók maguk is sokszor csak ez alapján tudják eldönteni, pontosan mit szeretnének választani a széles kínálatból.”
Tóth Csaba – politológus és szociológus
Kereskedelem – természettudomány munkaközösség bemutatkozása
Munkaközösségünk olyan biztos szakmai tudással rendelkező, megújulás iránt érdeklődő, marketing szemléletű szakemberekből, oktatókból áll, akiknek elsődleges célja a kereskedelem ágazat szakmáinak a népszerűsítése, megszerettetése a jövő nemzedékével. Oktatóink a munkaerő-piaci igényekhez alkalmazkodó tárgyi, személyi és naprakész erőforrásokkal szolgálják a tanulók fejlődését.
Oktató-nevelő munka hatékonyságának növelése érdekében rendszeresen alkalmazunk projektmódszert, kooperatív tanulást, IKT eszközöket. Fontosnak tartjuk diákjaink kommunikációs kompetenciájának fejlesztését, a szépérzékük, kreativitásuk erősítését és az erkölcsi normák követését. Rendszeresen részt veszünk tanulóinkkal országos szakmai versenyeken, ahol kiemelkedő eredményekkel öregbítjük iskolánk hírnevét. Intézményünk marketing tevékenységében is biztos bázist alkotunk. Nyílt napokon, pályaválasztási rendezvényeken, általános iskolák által rendezett szülői értekezleteken népszerűsítjük az iskolánkban tanulható szakmákat. Feladataink közé tartozik az évente országosan meghirdetett „Pénzhét” és a Fenntarthatósági témahét megszervezése. Munkánk során törekszünk arra, hogy diákjaink a szakma elsajátítása mellett környezettudatos felnőttekké váljanak. Duális képzés keretein belül, elismert gyakorlati képzőhelyekkel, kisvállalkozásokkal, multicégekkel együtt biztosítjuk a szakmai felkészítést és a szakmai, technikusi bizonyítvány megszerzésének esélyét.
Munkaközösségünk tagjai:
Banai Imola
- okleveles közgazdász-tanár (kereskedelem és marketing) - egyetem
- vezetési és szervezési szakértő – egyetem
- szakközgazdász – főiskola
- vállalkozó-menedzser mérnök- főiskola
- Országos Szakmai Vizsgafelügyelő Névjegyzék tagja
- osztályfőnök
Gáspárné Boda Szilvia
- üzleti szakoktató-kereskedelmi szakirány- főiskola
- pályaorientációért felelős oktató
- kompetencia fejlesztést és felzárkóztatást végző csoport tagja
- osztályfőnök
Horváth Klára Éva
- ruhaipari üzemmérnök – főiskola
- mérnöktanár- egyetem
- eladó
- gobelin tervező és készítő
- lakberendező
- gyógypedagógiai asszisztens
- osztályfőnök
Kovács Piroska
- okleveles közgazdász - egyetem
- közgazdász-tanár - egyetem
- diákönkormányzatot segítő oktató
- osztályfőnök
Lovas Tímea
- földrajz szaktanár - egyetem
- földrajz-rajz szakos tanár - főiskola
- osztályfőnöki munkaközösség vezető
- ÖKO-iskola reszortfelelős
- osztályfőnök
Nagy Gombainé Kerekes Mária
- közgazdász tanár – kereskedelem - főiskola
- pedagógiai szakos nevelőtanár, gyermek-és ifjúságvédelmi specializáció – főiskola
- tehetséggondozás – szakvizsga
- osztályfőnök
Ozsgyáni-Antal Enikő
- okleveles közgazdász tanár - egyetem
- gyakorlatvezető mentortanár – szakvizsga
- kereskedelem-természettudomány munkaközösség vezető
Sárkány Anna
- kereskedő mester és oktató
- szakmai vizsga jegyző
Az iskola humán munkaközösségét magyar, történelem, rajz szakos oktatók és testnevelők alkotják. A technikumi tagozaton etika, irodalom, magyar nyelv, testnevelés, történelem, vizuális kultúra tantárgyakat tanítunk, a szakképző tagozaton társadalomismeretet és magyar-nyelv kommunikációt. Folyamatosan végzünk felzárkóztató-korrepetáló munkát és képességfejlesztéssel is foglalkozunk, hiszen az anyanyelvi kulcskompetenciák megfelelő szintű elsajátítása, ismerete az érettségi vizsga és a szakma megszerzésének is feltétele. Nagy hangsúlyt fektetünk az ismétlésre, a megszerzett tudás rendszerezésére, ezért időről-időre szintvizsga elé állítjuk diákjainkat, így az érettségi vizsgára is könnyebb felkészülniük.
Iskolánk számos programot, lehetőséget kínál a tanórán kívül mind testnevelés, mind humán vonalon. Az érdeklődő diákok részt vehetnek anyanyelvi és történelmi versenyeken, vetélkedőkön, irodalmi és rajz pályázatokon szerepelhetnek az iskolai és városi ünnepségeken, megemlékezéseken tanári felkészítéssel. Így diákjaink megmutathatják színészi, szónoki képességeiket, írói vénájukat. Sportkörök is működnek iskolánkban délutánonként, mint például kosárlabda vagy röplabda. Számos tornaversenyt is rendezünk a tanév során iskolai és városi szinten, a legkiemelkedőbb az Unghváry Atlétikai Kupa.
A nyelvi munkaközösség bemutatása
Iskolánkban az angol és a német nyelvet tanulhatják a diákjaink. A csoportbeosztásokat a bejövő tanulók tudásszintjének felmérése alapján végezzük el.
A munkaközösség tagjai:
Név |
Tanított nyelv |
Baranyi Tibor |
Angol |
Füléné Pál Andrea |
Német |
Gáspárné Berkes Bernadett |
Német |
Királyné Heimann Zsófia |
Angol |
Kött Karolina Gabriella |
Angol |
Márföldi-Terék Zsuzsa |
Angol |
Mikus Lilla |
Német |
Pál-Vincze Tamara |
Angol |
Papp Éva |
Német |
Sipos Emese Ilona |
Angol |
Óraadó Baranyiné Hornyák Judit |
Angol |
CÉLJAINK
- Tanulóinkat használható nyelvtudáshoz kívánjuk juttatni, amely a továbbtanulás és a munkavállalás területén segíti őket.
- Az oktatás-nevelés folyamatában a tudásátadással egyenértékű a készségfejlesztés, mely a nyelvtanulás mellett a többi tanulmányterületen is segíti a tanulók előmenetelét.
- Kiemelt célunk, hogy a tanulók önálló nyelvtanulókká válhassanak, tudásukat választott szakterületüknek megfelelően képesek legyenek önállóan fejleszteni későbbi pályafutásuk során.
FELADATAINK
- Felzárkóztatás: Differenciált fejlesztéssel segítjük tanulóinkat a tanulási hátrányok leküzdésében.
- Tehetséggondozás: A tehetséges tanulók számára biztosítjuk a nyelvvizsgára és emelt szintű érettségire való felkészítést.
- Szakmai idegen nyelv oktatása: Az iskola képzési profiljába tartozó szakmák mindegyike nyelvigényes, ezért a szakmai munkaközösséggel együttműködésben igyekszünk a tanulókat korszerű szakmai nyelvi ismeretekkel felruházni.
- Élményszerű oktatás: A tananyagon túlmenően igyekszünk változatos nyelvi inputot biztosítani tanulóinknak, lehetőséget adni az érdeklődési körüknek megfelelő idegen nyelvi tartalmak megismerésére.
- Külföldi gyakorlat: A nyelvtanulás fontos eleme a motiváció, ezért a tanulók külföldi tanulmányútjainak szervezésében és a pályázatok előkészítésében és megvalósításában a munkaközösség tagjai aktívan részt vesznek.